Boven het maaiveld, onder de aandacht

Geen merk is gelijk. En dat is maar goed ook! Want dat geldt ook voor mensen, die wel of niet passen bij je merk. Beken kleur en er gaat een wereld voor je open.

naamsbekendheid-vergroten

De woorden ‘uniek’ en ‘onderscheidend’ doen misschien wat cliché aan. Maar zoals clichés waar zijn, heb je ook echt iets eigens nodig om de ogen op je gericht te krijgen. Dat is spannend. Je bekent namelijk kleur en spreekt misschien een minder groot publiek aan dan je eigenlijk zou willen. Maar heb je liever succes bij een kleine groep of geen succes bij een grote groep?

Anders dan anders

Elk merk wil ‘anders’ zijn. En in de kern is ook geen merk hetzelfde. De truc is om door te dringen tot die kern en te staan voor wat je als ondernemer daadwerkelijk drijft. Dat hoeft niet direct een spectaculair merk of statement tot gevolg te hebben. Denk maar aan Klaverblad. Door te benadrukken dat zo gewoon zijn, weten ze zich tóch te onderscheiden.

Gelijkgestemd

Heb je scherp wat jouw merk de moeite waard maakt? Dan is het tijd om je doelgroep daarvan te doordringen. Om hun aandacht te grijpen, moet je begrijpen wat ze bezighoudt. Hoe sluit je merk aan op hun levens en op welke manier overtuig je ze van je toegevoegde waarde? Zie je doelgroep als een club met gelijkgestemden die zich herkent in je merk. Jullie verdienen elkaar!