Activiteit starten

Merkprofiel aangemaakt en merkscores bepaald? Tijd voor activiteit! Zo verbeter je per merkdoel je merkscore. Dit doe je stap voor stap, ook als je kennis van marketing beperkt is. Je krijgt per marketingmiddel een pop-up met uitleg en kunt stappen overslaan als je het het (nog) niet weet.

naamsbekendheid-vergroten

Middel

Voor welk merkdoel je ook een activiteit aanmaakt, je kiest altijd uit dezelfde marketingmiddelen om je merkscore te verbeteren. Als je een middel selecteert krijg je een korte uitleg over hoe je daarmee aan je bekendheid, leads, verkoop of loyaliteit kunt werken. Meerdere middelen inzetten? Maak dan meerdere activiteiten aan.

Doelstelling

Wat je met je activiteit wilt bereiken bepaal je hier met één of meerdere doelstellingen. Door concrete doelen te koppelen aan je activiteit, kun je gericht aan de slag gaan. Werk je aan naamsbekendheid met content marketing? Dan kun je het succes bijvoorbeeld afmeten aan het aantal lezers/kijkers maar ook aan de hoeveelheid bezoekers van je website.

Inhoud

Als je weet waaraan je wilt werken, met welk middel en voor welk doel, is het tijd om de inhoud te bepalen. Kies vooral iets dat past bij je merk en waarmee je het gestelde doel het beste kunt behalen. Budget kan bij deze stap ook een rol gaan spelen. Expertise tonen gaat je waarschijnlijk makkelijk af, maar bij amusement bieden komt vaak meer kijken.

Platform

Wat voor activiteit je ook aanmaakt, je moet zorgen dat je je doelgroep bereikt op één of meerdere platforms. Tenzij je zelf over een drukbezocht kanaal beschikt natuurlijk. Je kunt je activiteit actief verspreiden via social media, maar ook zo inrichten dat je doelgroep bijvoorbeeld via Google bij jouw merk uitkomt.