Een balletje opgooien bij je klanten

Klantloyaliteit verhogen is mogelijk door bestaande klanten gericht te benaderen als daar een interessante aanleiding voor is. Denk aan een advertentie waarmee je een aanleiding (nieuw seizoen, Black Friday, etc.) hebt om je merk weer eens onder de aandacht te brengen bij klanten.

klantloyaliteit-verhogen

Klantloyaliteit verhogen door te adverteren

Ondanks dat je te maken hebt met bestaande klanten, kan het soms nodig zijn om ze met een advertentie te bereiken. Misschien heb je geen contactgegevens of mogelijkheden om daar wat mee te doen. Bovendien is adverteren een hele efficiënte manier van communiceren.

Bij het kiezen van je doelstelling is het belangrijk om te bepalen hoe je aan je klantloyaliteit wilt werken. Als je puur op de radar wilt blijven, zijn het aantal impressies of lezers/kijkers voldoende. Bezoek van je website is al intensiever en een nieuwe aankoop toont nog meer trouw aan je merk.

Inhoud van advertenties

Op basis van je doelstelling kun je na gaan denken over de boodschap van je advertentie. Wil je voorkomen dat bestaande klanten je vergeten, maar hoef je ze niet direct weer wat te verkopen? Dan kun je je merknaam promoten en proberen zoveel mogelijk impressies te krijgen.

Wil je adverteren inzetten om klanten juist op een andere manier meer aan je te binden? Dan kun je er ook voor kiezen om je nieuwsbrief of andere vorm van mailing te promoten. Zodra ze zich hiervoor aanmelden hebben ze voortaan meer aandacht voor je boodschap.

Platform voor verhogen van klantloyaliteit

Om op bepaalde platformen te adverteren onder bestaande klanten heb je specifieke gegevens nodig. Dat kunnen cookies zijn, geplaatst na de aankoop van een product. Deze vorm van remarketing is gebruikelijk op bijvoorbeeld Google en social media platformen.

Adverteren kan natuurlijk direct binnen je klantenbestand. Denk aan promotie binnen een e-mail. Probeer natuurlijk niet te spammen, want dan werkt het juist averechts. Offline adverteren onder je klanten is ook mogelijk, met bijvoorbeeld een eigen magazine of poster in de winkel.

Klaar om klantloyaliteit te verhogen met adverteren? Download de MerkZe app en ga aan de slag! Kom je er zelf niet uit? Dan kun je de activiteit altijd vrijblijvend doorsturen naar een specialist.