Met kennis en kunde het vertrouwen van je doelgroep winnen

Voor leadgeneratie met content marketing, speel je met inhoud (content) in op wat potentiële klanten bezighoudt. Daarbij is met name het oriëntatieproces interessant. Als je daarin waarde toevoegt als merk, staan ze sneller open voor je product of dienst. 

leadgeneratie-campagne

Leadgeneratie met content marketing

In de fase waarin je leads wilt genereren, sla je met content marketing de brug tussen de belevingswereld van je doelgroep en de rol die jouw merk daarin kan spelen. Daarbij kun je als doel stellen om bij veel mensen op het netvlies te komen of juist bij minder mensen heel sterk op de radar. Hoe groter hun belevingswereld, hoe meer ze open staan voor content marketing.

Ga je voor zoveel mogelijk lezers of kijkers van je content? Dan vraag je over het algemeen veel van je doelgroep. Wees op basis van de branche waarin je opereert realistisch in hoeverre je doelgroep zich verdiept in informatie rondom je product of dienst. 

Inhoud van content marketing

Content marketing draait vaak om informeren, inspireren of motiveren. Dat eerste kan heel concreet zijn als je informatie deelt over de toepassing van je product of dienst. Daarmee help je de doelgroep op weg, waardoor ze sympathie voor je krijgen en vertrouwen op je kennis en kunde.

In het geval van inspiratie of motivatie gaat het verder. Heb je bijvoorbeeld een meubelzaak? Dan kun je je richten op mensen die een ander interieur willen maar niet weten waar ze moeten beginnen. Denk daarbij aan een videoreeks over home make-overs. Daar maak je ze wel lekker mee!

Platform voor leadgeneratie

Vormen van content marketing kunnen behoorlijk uiteen lopen. Van een ‘simpele’ afbeelding op social media tot een complete magazine op papier. Bedenk je bij leads genereren dat je in het voorstadium van verkoop zit. Dus waar wil je je doelgroep in een volgende stap terugzien?

Een videoreeks op YouTube kan je veel views opleveren, maar met het oog op leads moet je wel duidelijke een koppeling naar je product of een andere vervolgstap maken. Externe platforms maken dat niet altijd even gemakkelijk. Iets wat je met links in e-mail wel in de hand hebt. 

Klaar voor leadgeneratie met content marketing? Download de MerkZe app en ga aan de slag! Kom je er zelf niet uit? Dan kun je de activiteit altijd vrijblijvend doorsturen naar een specialist.