Gericht inspelen op waar je doelgroep behoefte aan heeft
Adverteren om leads te genereren draait met name om de ‘pijn’ die je doelgroep bewust of onbewust kan ervaren. Door met een advertentie in één oogopslag een (mogelijke) oplossing voor een probleem aan te dragen kun je potentiële klanten aantrekken.
Leads genereren met adverteren
Het merkdoel leads is meervoud, maar het wil niet zeggen dat je doelstelling hoeft te draaien om kwantiteit. Meet je het aantal impressies die je advertentie krijgt, dan kun je met remarketing een vervolgadvertentie onder de aandacht brengen waar je bezoekers naar je website mee trekt.
Is het voor jouw merk belangrijk om een lead wat langer te bewerken? Dan kun je misschien het beste aansturen op abonnees op je mailinglijst of volgers op je social media kanaal. Zo kun je langzaam je product of dienst meer onder de aandacht gaan brengen.
Inhoud van advertenties
In het geval van leads speel je met advertenties in op het ‘waarom’ van je product of dienst. Waarom heeft je doelgroep baat bij wat je als merk te bieden hebt? Dit moet herkenbaar zijn voor de doelgroep en een bepaalde mate van urgentie oproepen.
Adverteren voor leads kan heel direct zijn, als je product concreet een probleem oplost. Vaak zit de wens van de doelgroep iets dieper en pak je het indirect aan. Hoe dan ook wil je proberen de doelgroep actie te laten ondernemen en bijvoorbeeld gegevens achter te laten.
Platform voor leads
Bij de keuze voor het platform is het belangrijk om stil te staan bij hoe je doelgroep zich online gedraagt. Is de aandacht vluchtig? Dan wordt leads genereren een behoorlijke uitdaging. Is de doelgroep al vertrouwd met je merk? Houd het dan laagdrempelig zodat ze hun impuls volgen.
Boor je een nieuwe doelgroep aan? Dan heb je waarschijnlijk wat meer aandacht nodig om tot leads te komen. E-mail is bijvoorbeeld een geschikt middel om je boodschap op een gewenst moment over te brengen. Maar ook offline is de afleiding een stuk minder groot.
Klaar om leads te genereren met adverteren? Download de MerkZe app en ga aan de slag! Kom je er zelf niet uit? Dan kun je de activiteit altijd vrijblijvend doorsturen naar een specialist.