In de publiciteit komen door relevante informatie te delen

Leads genereren met PR is ambitieus maar haalbaar. Je kunt je merk met bijvoorbeeld een onderzoek rondom een maatschappelijk thema in de publiciteit laten komen. Daarmee vestig je de aandacht op wat jij als merk te bieden hebt. Daarvoor zijn een doordachte strategie en een goed netwerk onmisbaar. 

leadgeneratie

Leads genereren met PR

Public relations om leads te genereren is ambitieus, maar niet onmogelijk. Kies wel een realistische doelstelling want met PR heb je niet alles zelf in de hand. Wil je bij een groot publiek in het oog springen? Dan zijn impressies of publicaties een goed doel om op te sturen. 

Als je meer aandacht voor je boodschap wilt, richt je je op lezers of kijkers. Lukt het je om bijvoorbeeld vanuit maatschappelijk oogpunt een concrete actie te koppelen aan je PR? Dan zou je ook een doelstelling zoals bezoekers naar je website of abonnees/volgers op kunnen nemen.

Inhoud van public relations

Het onderwerp waarmee je in de publiciteit wilt komen, zet je doelgroep idealiter aan tot denken en/of het ondernemen van actie. Dat lukt vaak het beste op basis van expertise die je als merk hebt. Zo kunnen resultaten uit een onderzoek relevant zijn voor een breed of specifiek publiek.

Maar ook sponsoring of maatschappelijke initiatieven kunnen je helpen om aandacht te krijgen voor een bepaald thema. Op het gebied van gezondheid kun je bijvoorbeeld een hardloopevenement ondersteunen en persberichten verspreiden.

Platform voor leads

Bij PR is de keuze van het platform vooral afhankelijk van waar je de meeste kans op publicatie hebt. Offline in een magazine of krant? Of is de kans op succes groter als het via social media verspreid wordt? Uiteraard kun je het ook groots aanpakken en zoveel mogelijk kanalen inzetten.

Bedenk je wel dat PR ook vaak een kwestie van gunnen is. Zodra je het onderwerp overal plugt, kan het commercieel overkomen en dat gaat ten koste van de gunfactor. Wees dus selectief in waar je iets deelt en stuur later desnoods bij met een extra activiteit zoals adverteren.

Klaar om leads te genereren met PR? Download de MerkZe app en ga aan de slag! Kom je er zelf niet uit? Dan kun je de activiteit altijd vrijblijvend doorsturen naar een specialist.