Klanten een extra reden geven om terug te komen

Een loyaliteitscampagne kun je zien als een soort charmeoffensief. Soms met als doel om klanten te behouden, maar je kunt ze ook oproepen om als ambassadeur op te treden. Door ze bijvoorbeeld te belonen als ze nieuwe klanten aandragen.

Loyaliteitscampagne

Loyaliteitscampagne voor trouwe klanten

Met een campagne voor loyaliteit probeer je binnen aan afgebakende periode bestaande klanten aan je te binden of terug te laten keren. Dat kan op basis van een aankoop zijn, maar ook door simpelweg een contactmoment tot stand te brengen.

Afhankelijk van waar je op aanstuurt kies je een specifiek doel voor je campagne. Een impressie kan al volstaan als contactmoment. Is het doel van de campagne om bestaande klanten ook echt weer iets te laten kopen bij je? Dan stel je een conversiedoel in.

Inhoud van loyaliteitscampagne

In contact komen met je klanten kan betekenen dat je ze feliciteert met hun verjaardag. Organiseer je reizen? Herinner je klanten aan hun reis van afgelopen jaar en doe ze nieuwe suggesties. Zolang je dit in dienst van de klant doet wordt het ongetwijfeld gewaardeerd.

Een ander klassiek voorbeeld van een loyaliteitscampagne: de spaarzegels. Het draait er uiteindelijk om dat je klanten tijdelijk extra motiveert om te komen winkelen. Je geeft ze een hele duidelijke reden om bij je terug te komen en dat versterkt jullie band.

Platform voor verhogen van klantloyaliteit

Er is een grote kans dat bestaande klanten je al volgen op bijvoorbeeld social media of op de hoogte blijven via online nieuwsbrieven. Dat soort platforms bieden ook kansen om heel specifiek campagnes te richten op verschillende doelgroepen binnen je klantenbestand.

Offline campagnes voor loyaliteit kunnen vaak op nog meer waardering van de klant rekenen. Ze voelen zich persoonlijk aangesproken en gaan op die manier misschien zelfs waarde hechten aan je merk. Denk aan de ‘welkom terug’ campagnes na corona. Een klein gebaar kan veel doen!

Klaar voor een loyaliteitscampagne? Download de MerkZe app en ga aan de slag! Kom je er zelf niet uit? Dan kun je de activiteit altijd vrijblijvend doorsturen naar een specialist.