Alle onderdelen afstemmen op conversie

Achter online verkoop op je website schuilt een doordacht systeem. Op verschillende niveaus wordt de klant beïnvloed om tot een aankoop over te gaan. De website speelt daarin een cruciale rol, want daar moet het gebeuren.

website

Verkoop verhogen met je website

Bij online verkoop hoort het doel ‘conversie’. Een conversiedoel zoals transacties kun je namelijk goed meten. Toch kun je je ook op andere doelen richten die ervoor zorgen dat de verkoop via je website toeneemt. Het gedrag van bezoekers is namelijk van groot belang.

Voor verkoop via je website heb je bezoekers nodig. Dat kan dus al belangrijk doel zijn, zeker als de kans groot is dat ze dan wel tot een aankoop overgaan. Om die verkoop nog waarschijnlijker te maken kun je ook een doel als bezoektijd of een speciale landingspagina instellen.

Inhoud van je website

Voor de verkoop zijn overtuigingsprincipes, zo min mogelijk afleiding en een vloeiend aankoopproces van doorslaggevend belang. Veel websites zijn van A tot Z afgestemd op dit soort conversie. Hier is een doordacht proces nodig, wat bezoekers intuïtief doorlopen.

Natuurlijk is het allereerst belangrijk om je product of dienst aan te prijzen. Overtuig de doelgroep of bevestig wat ze nodig hebben. Dat kan door expertise te tonen, klanten aan het woord te laten of achtergrondinformatie te geven. Wat nodig is verschilt per merk, dienst of product.  

Online platform promoten

Je website onder de aandacht brengen met het oog op verkoop, doe je het liefst op een platform waarop je doelgroep zich al oriënteert op verkoop. Dat kan een gerichte zoekactie zijn op Google. Heb je een e-mailbestand met potentiële klanten? Laat ze dan in een mail een product selecteren.

Vlak ook offline platforms niet uit bij het realiseren van verkoop via je website. Zo kunnen magazines met een hele specifieke doelgroep overtuigd raken om je product te kopen en daarvoor direct naar je website te gaan. 

Klaar om je verkoop te verhogen te vergroten met je website? Download de MerkZe app en ga aan de slag! Kom je er zelf niet uit? Dan kun je de activiteit altijd vrijblijvend doorsturen naar een specialist.