De aarde is plat(geslagen)

In de waan van de dag ontbreekt het al snel aan overzicht. Zodra je een beetje afstand neemt, overzie je het allemaal beter. En zo werkt het ook met je merk!

content-marketing-strategie-verkoop

De waan van de dag is niemand vreemd. Zeker ondernemers niet. De korte termijn laat de kachel branden, maar ooit moet er een nieuwe warmtebron komen. Daarvoor is een plan op de lange termijn nodig. Inclusief een duidelijke merkvisie, want een repeterend verhaal is essentieel om je bedrijf duurzaam onder de aandacht te brengen.

Het fundament

Om je merk blijvend bij je doelgroep tussen de oren te krijgen is duidelijkheid geboden. Dat begint bij het platslaan van je toegevoegde waarde als bedrijf. Wat is nou precies je bestaansrecht? Als je dat zelf niet haarscherp voor de geest hebt, zal je doelgroep het ook niet direct oppikken. Een tweede voorwaarde om opgemerkt te worden is het pakkend verpakken van dé boodschap.

Bouwstenen verzamelen

Een merkvisie stopt niet bij het definiëren van je merk. Uiteindelijk wil je zoveel mogelijk manieren vinden om aansluiting te vinden bij de behoeftes van je doelgroep. Op de lange termijn draait het om meerdere aandachtsniveaus. Zo wil je ook op de radar komen als er nog sprake is van een latente behoefte. Stap voor stap kom je op het punt dat de doelgroep niet meer om je heen kan.