De route naar merkbewustzijn

Aandacht. Stilstaan bij wat je doet, waarom je dat doet en hoe je dat doet. Het is een simpele manier om de essentie van je ondernemerschap bloot te leggen. Dit blog is je startpunt!

zoekmachine-optimalisatie

Merkbewustzijn klinkt misschien zwaar, maar het betekent niets meer dan aandacht hebben voor je merk. Erkennen dát je een merk hebt en daar een bepaalde waarde aan toekennen. Want als je dat als ondernemer niet doet, hoe moet een klant je merk dan ooit op waarde schatten? En alleen jij kunt de ware aard van je merk definiëren en overbrengen. 

Terug naar het begin

Ondernemen doe je vanuit een passie. Je levert een bijdrage aan de wereld en daaruit haal je plezier en voldoening. Dit besef is het startpunt van merkbewustzijn. Want het bestaansrecht van je bedrijf is de basis van je merk. Hoe scherper je voor ogen hebt waarom je als bedrijf op aarde bent, hoe fundamenteler je kunt verwoorden wat je merk daadwerkelijk betekent. 

De weg naar het hart

Waar je als ondernemer de basis legt voor je merk, is je doelgroep leidend in hoe je merk tot uiting komt. Want zij hebben een behoefte of verlangen waar jouw merk op in kan spelen. Deze informatie is van onschatbare waarde voor je merkbewustzijn. Door beide werelden samen te brengen geef je je merk verbaal en non-verbaal vorm.