Een onvoorwoordelijk merk

Bij ondernemers zit het merk vaak tussen de oren. Maar hoe breng je dat merk onder A: woorden en B: de aandacht? Het hoeft écht niet ingewikkeld te worden.

leadgeneratie

De ene ondernemer is visueel ingesteld en de ander weet het verhaal juist heel goed over te brengen. In een sterk merk komt het beste van die twee werelden samen. Maar zolang de beelden en woorden een eigen leven leiden versterken ze elkaar niet. En dat is een gemiste kans als je je merk consistent en duurzaam in wilt zetten om je bedrijf te runnen. 

Woord voor woord

Elk merk begint met woorden. Zelfs als je al een duidelijk beeld voor ogen hebt. Want wat straalt dat beeld uit? Welk gevoel wil je overbrengen? Als je dat én je toegevoegde waarde als bedrijf op papier kunt zetten is je merk eigenlijk al geboren. Je hoeft ‘alleen nog maar even’ een logo en huisstijl te ontwikkelen. Zo breng je non-verbaal over waar het bij jouw merk om draait.

Context

Een merk als Nike hoeft niet meer uit te leggen waarvoor ze op aarde zijn. Die luxe hebben de meeste merken niet, dus een beetje context om je merk te ‘laden’ is wel zo wenselijk. Daarbij is het de kunst om het merkgevoel te voorzien van een overtuigende boodschap. Een tekst die past bij het plaatje en tegelijkertijd je bestaansrecht als bedrijf claimt. Het resultaat? Onbeschrijfelijk.