Ga voor ambassaduurzaam

Als eendagsvlieg is een merk de moeite niet waard. Door geduldig en doordacht te werk te gaan bouw je pas écht wat op. Jouw merk als lopend vuurtje.

advertentie-verkoopstrategie

De meningen over influencers zijn verdeeld. Want hoe gemeend zijn positieve posts wanneer er betaald wordt voor die mening? En hoe wel besteed zijn die euro’s als het bij één post blijft waaraan niet structureel opvolging wordt gegeven? Misschien dat de aloude ambassadeur beter bij je merk past. Het kost misschien wat meer geduld, maar het resultaat is onbetaalbaar.

Oprechte reclame

Niets is zo geloofwaardig als mond-op-mond reclame. Bedenk maar eens wanneer je zelf voor het laatst een merk hebt aangeraden. Grote kans dat je er niet direct op komt. Die zeldzaamheid geeft de grote waarde van ambassadeurschap aan. Het betekent ook dat een ambassadeur niet zomaar geboren is. Maar stel je je écht in dienst van je klanten, dan is het een kwestie van tijd.

Tijd voor loyaliteit

Een ambassadeur ontstaat uit klantloyaliteit. Is jouw merk top of mind bij je doelgroep? Dan is de kans groot dat ze daar op een bepaald punt mensen in hun omgeving over gaan vertellen. Die loyaliteit begint bij kwaliteit. Voldoen aan de verwachtingen van klanten en het liefst doe je daar nog een schepje bovenop. Welk extraatje heb jij voor je klanten in petto?