(Terug) naar de tekentafel

Ondernemen is een soort achtbaanrit. Waar geen einde aan komt. Inclusief de angst, onzekerheid, euforie, hoogtepunten en dieptepunten. Wat doet dat met je merk?

SEO-strategie-verkoop

Weet je nog met welk idee je onderneming begon? Hoe waterdicht de businesscase was en op welke manier jij klanten zou gaan helpen? Grote kans dat dit plan in de praktijk tijdens al die lanceringen, loopings en haakse bochten behoorlijk anders heeft uitgepakt. Ongemerkt misschien zelfs. En daar zit het ‘m juist: ongemerkt maakt onbewust. 

Van herijken naar verrijken

Zolang die achtbaan doordendert sta je waarschijnlijk niet stil bij je merk. Afleiding in positieve of negatieve zin voelt nu eenmaal urgenter. Maar hoe zou je nú als buitenstaander je eigen merk beoordelen? Past dat nog bij wat je uit wilt stralen? En bij wat je betekent voor je klanten? Je kunt het erbij laten. Maar je kunt jezelf ook belonen voor het harde werk. Met een treffend merk. 

Zeker van je zaak

Een sterk merk helpt je weer scherp te krijgen waar je staat. Waar je het voor doet en voor wie. En hoe zekerder je dat uitdraagt, hoe beter (potentiële) klanten weten wat ze aan je hebben. Of dat nou tot meer business leidt of niet; je hebt in ieder geval even weer vaste voet aan de grond. Want hoe spannend die wilde ondernemersrit ook is, je moet wel weten waar je staat.