Om je merk gericht uit te bouwen heb je een begin- en eindpunt nodig. Bij MerkZe bepaal je als ondernemer alles zelf, dus ook het nulpunt én de stip aan de horizon. Door een merkscore te geven aan je bekendheid, leads, verkoop en loyaliteit weet je hoe je merk ervoor staat. En dus ook waar je nog aan ‘moet’ werken.
Een goede merknaam kan helpen bij je (naams)bekendheid, maar je goede naam is nóg belangrijker. Hoe goed je bekendheid ervoor staat hangt af van je eigen criteria. Wil je binnen een niche bekendstaan als de allerbeste? Of wil je bij een groot publiek simpelweg de bekendste zijn? Bepaal je doel en beoordeel de stand van zaken.
Een bedrijf kan niet zonder omzet. De verkoop van een dienst of product dus. Wanneer ben je hier tevreden over? Heb je een bepaald cijfer in gedachten? Of is dit merkdoel pas geslaagd als je bij een specifieke winkel in de schappen ligt? Wees vooral realistisch en beoordeel welke winst met verkoop er nog te behalen valt.
MerkZe is een product van Ongewikkeld. De app is ontstaan vanuit de overtuiging dat bedrijven het beste voor hebben met de wereld waarin ze opereren. En dat ze binnen de nieuwe economie bijdragen aan de oplossing en niet aan het probleem. MerkZe helpt ze die bijdrage te leveren.